KIŞLIK HAZIRLIĞI VE BEZELYE

Yazdan karınca gibi çalışıp, kışın yazdan derin dondurucuya attığımız sebze ve meyvelerle Ağustos Böceği keyfi sürmek için hazırlıklar çoktan başladı bile.

Yazdan karınca gibi çalışıp, kışın yazdan derin dondurucuya attığımız sebze ve meyvelerle Ağustos Böceği keyfi sürmek için hazırlıklar çoktan başladı bile.

Domates sosları, asma yaprakları, garnitürler, vitamin deposu kompostolar için birbirinden renkli meyveler ve eminim herkesin en az 1 kere şahit olduğu bezelye ayıklama merasimi…

Mevsiminde sebze ve meyve yemeyi her fırsatta vurguluyorum.
Kışın tezgâhlarda rastladığınız domatesi tercih etmek yerine yemeklerinizde yıllardır çeşitli yöntemlerle hazırlığı yapılan domatesleri, domates soslarını tercih ederim.

Bu nedenle yazdan üretip kışın keyfini sürmek için eğer harekete geçmediyseniz bu yazıyı okuduktan sonra ilk aklınıza gelen yaz sebze/meyvesiyle kış hazırlığına başlayın derim.
Bugün sizlere kış hazırlıkların başını çeken “Bezelye” hakkında birkaç bilgi paylaşacağım

Bezelye, aslında bir çeşit baklagildir. Her ne kadar tanelerini yemeyi daha çok tercih etsek de kabuğu da yenilen bir sebzedir.
Bezelye nişasta, lif, antioksidan, karoten ve protein oranı yüksek bir sebzedir. Özellikle nişasta oranının yüksek olmasından dolayı insanların diyetlerinde ön yargıyla yaklaştıkları bir besindir. Oysaki içindeki lif ve protein miktarı da oldukça önemli miktarlardadır.
İçeriğinde C vitamini başta olmak üzere ; A vitamini, B vitamini, K vitamini demir, fosfor ve potasyum gibi başlıca mineralleri de barındırır. Hatta bezelye C vitamini yönünden diğer baklagillere göre daha zengindir.
Yani özetle kilo vermek için diyet yapıyorsanız bezelye tüketebilirsiniz ama tabii ki ne sıklıkla ve ne kadar miktarda tükettiğinize dikkat ederek.
Bezelyenin Faydaları
-Lif içeriği yüksek olduğu için uzun süre tok tutucu özelliği vardır. Aynı zamanda sindirim sistemi problemlerinde, kalp ve damar hastalıklarında ve kan şekerini dengelemek için olumlu etkileri vardı.
-Yapılan araştırmalar bezelyenin içerdiği ‘‘polifenol’’ olarak adlandırılan maddenin , kansere karşı koruyucu olduğunu göstermektedir.
-Kasların gelişmesine ve yenilenmesine yardımcıdır.

  • Kemik gelişimini destekleyicidir.
    -Ayrıca bezelye vücudumuzda üretemediğimiz ve dışarıdan almak zorunda olduğu 8 elzem aminoasit çeşidini de içinde barındırır.
    -Bağışıklığı güçlendirmeye yardımcıdır. İçerdiği kaliteli antioksidanlar ve bağışıklık sistemini destekleyen, kalsiyum, demir, çinko, bakır, manganez gibi mineraller içerir.
    -Yaşlanma karşıtı (Anti-Aging) etkisi vardır. İçerdiği Alfa karoten, kateşin, karotenoid gibi antioksidanlar içerdiği için , cildin yaşlanmasını engelleyerek, cilde doğal bir parlaklık kazandırır.
    -Alzheimer ve Artrit gibi hastalıklar üzerinde etkilidir. Bezelye K vitamini içerdiğinden Alzheimer ve artrit gibi hastalıkların önlenmesine yardımcı olduğuna dair çalışmalar vardır

Kimler dikkatli tüketmeli?
-Ürik asit yönünden zengin bir besin olduğu için özellikle kan ürik asit değerleri yüksek olan bireylerin ve özellikle gut hastalarının kontrollü tüketmesi ve sınırlandırması gereken bir besindir.
-Kronik diyare (ishal) problemi olan bireylerin yüksek lif içeriğinden dolayı dikkatli tüketmesi gerekir.

Haftaya bir başka konuyla görüşmek üzere
Sağlık günler

Diyetisyen Şükriye ERAL
Mail:diyetisyensukriyeeral@gmail.com

Sevgili dostlar Form Life Kitchen Sağlıklı Beslenme ve Diyet Yemekleri hizmete başlamıştır.
Sizler de sayfamızı beğenip paylaşırsanız çok sevinirim.
Destekleriniz için şimdiden teşekkürler.
Randevular alınmaya başlamıştır.
İletişim: 0 553 463 0 963
0 222 230 3 606
Adres: Alanönü Mah. Petek Sok. Köker Plaza No:1 Kat:2 Daire:6
Odunpazarı/ Eskişehir